سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار روش های دوره مرور دروس در جمع بندی ترم اول
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

جمع بندی با آزمون 26 دی برای کنکوریهای 94

 اما به کدامین روش دوره مرور کنم ؟

الف) انواع مرور مطالب درسی

مرور می‌تواند به ۳ شکل زیر صورت پذیرد:

 

۱- مرور از روی جزوه و کتاب:

در این نوع مرور، داوطلب، مطلب را از منبع اولیه مجددا مرور می‌کند. یقینا حتی اگر فقط مطالب مهم و قسمت‌هایی که علامت زده شده نیز مطالعه شوند، باز هم مرور از روی جزوه زمان زیادی را صرف خواهد کرد.

 

۲- مرور با تست:

در ستون «مراحل صحیح مطالعه» نیز توضیح دادیم که می‌توانید با زدن تست، ضمن حفظ آمادگی مطالب مورد مطالعه، آن را مرور کنید؛ اما مرور با تست نمی‌تواند جامعیت مطلب را تضمین کند. یعنی ممکن است بخشی از مطلب یا نکاتی وجود داشته باشند که در مجموعه تست مورد سوال قرار نگیرد.

 

۳- مرور از روی الگوی یادآوری (خلاصه‌نویسی):

این نوع مرور، کامل‌ترین و مطمئن‌ترین و نیز سریع‌ترین شکل مرور است. در این نوع مرور، شما باید الگوی یادآوری فصل مورد نظر را در ذهن خود رسم کنید و سعی کنید تمامی قسمت‌ها را یادآوری کنید و اگر نتوانستید بخشی از الگو را یادآوری کنید، باید ابتدا کمی به ذهنتان فشار بیاورید تا گرسنه شود و آنگاه می‌توانید از روی منبع اصلی (جزوه و کتاب) آن را کامل کنید. این کار باعث می‌شود تا شما تمامی مطالب را مرور کنید و مطلبی از قلم نیفتد. البته بعد از مرور الگو، می‌توانید تعدادی تست (به تناسب زمان و مبحث) نیز بزنید.

 

ب) مراحل صحیح مرور مطالب درسی           

اما این که با چه فاصله زمانی، مطالب را مطالعه و مرور می‌کنیم نیز اهمیت بسیار زیادی دارد :

مطالب باید یک روز بعد از رسم الگوی یادآوری فصل مجددا مرور شوند. تا یک هفته بعد مطالب در حافظه ما وجود دارد، اما یک هفته بعد باید مجددا الگو را به روش گفته شده مرور کرد. سومین مرور یک ماه بعد است و اگر مطالب ۴ ماه بعد مرور شوند، بیشتر جزییات در حافظه ما باقی خواهند ماند.

شما می‌توانید برای تنظیم دقیق این فواصل زمانی از یک تقویم استفاده کنید. به این ترتیب که بعد از رسم الگوی یادآوری، در فواصل یک روز، یک هفته، یک ماه و ۴ ماه، نام الگویی را که باید مرور کنیم، یادداشت نماییم تا در روز مرور آن را به طور کامل انجام دهیم. در ستون بعدی، تکنیک‌های افزایش دقت در جلسه امتحان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

چه چیزی را باید مرور کرد؟

اساساً در مرور، از یادداشت برداری هایی که هنگام مطالعه تهیه کرده ایم، استفاده می شود. البته می توان از روی منابع اصلی (کتاب، جزوه و… هم مرور کرد که این کار نیز مفید است؛ اما مرور هر قدر صحیح تر و دقیق تر انجام شود، تأثیر آن قدرتمندتر و عمیق تر خواهد بود.

 

سایت علیرضا افشار ، مشاور برترین مدارس و آموزشگاه های کشور

 مرجع تخصصی ترین متون و مقالات و کلاس های مشاوره کنکور

همه چیز رایگان ، فقط یکبار کلیک کنید www.alirezael.ir

نمیدانم با این بیدقتیم چکار کنم، گفته بود (وجود ندارد) من (وجود دارد) گرفتم… باید برم دوباره دبستان جمع و تفریق بخونم (48 تقسیم بر 2 را 14حساب کردم)… نوشته بود همه موراد به جز زیر به جز هم خط کشیده بود من به جز را ندیدم … گزینه را اشتباه پرکردم و… اینها مشتی از خروار بیدقتی است که در امتحان دچار میشویم. 

 

وای که بعد از امتحان وقتی متوجه آنها میشویم چه افسوس و غمی که نمیخوریم. با خودم عهد میکنم که در آزمون بعدی جدی باشم، دقیق بخوانم، عجله نکنم، با تمرکز محاسبه کنم، سؤال و گزینهها را تا آخر بخوانم. در ابتدای جلسه حواسم هست، اما در ادامه انگار که غرق آزمون میشوم و دوباره همان آشه و همان کاسه…!

 
چند نکته:
 بیدقتی برای همه است، یکی کمتر و یکی بیشتر.
 دقت اکتسابی است وذاتی نیست. دست روی دست نگذار که (من بیدقتم و دیگر کاری نمیشود کرد ). راههایی هست که میتوان میزان بیدقتی را در امتحان کاهش داد.
 برای هر انسانی طبیعی است که اشتباه کند اما غیر طبیعی است که اشتباهاتش را تکرار کند.
               
1- مدیریت زمان داشته باش 

 

 

(اصلاً نمیدونم چه جوری گذشت. وقتی به زبان رسیدم، 5 دقیقه از زمان دروس عمومی مانده بود. من به 10 سؤال جواب دادم که 5 سؤال را غلط جواب دادم)
 از کودکی به ما گفتهاند که عجله کار شیطان است. وقتی میخواهیم کاری را در مدت زمان کوتاهی انجام دهیم، عجله میکنیم و درهمین حالت، میزان دقت ما بهطور معمول کم میشود. برای رفع این حالت باید در جلسهی آزمون، مدیریت زمان داشت یعنی:
 هر درس را در زمان پیشنهادی خودش پاسخ دهید.
 زمان آغاز و پایان هر درس را در بالای سر آن درس در دفترچهی سؤال بنویسید و به آن پایبند باشید.
 روی سؤالات مکث بیش از حد نکنید و سؤالات وقتگیر را علامت زده و در انتها پاسخ دهید.
 گاهی به ساعت نگاه کنید و به زمان توجه داشته باشید.
 
2- استفاده از تکنینک خطبر

 

 

(آقا باید صورت سؤال را چند بار بخونم تا آن را بفهمم؟! آقا چشمم انگار بین خط و خطوط سرگردانه، متر را ثانیه حساب کردم و لیتر را میلی لیتر و…)
برای رفع این مشکل، دست یا قلمتان روی سؤال باشد و کلمه به کلمه، سؤال و گزینهها را بخوانید. به هر کلمه کلیدی که رسیدید، دور آن دایره بکشید. دقت کنید، گفتم دور آن دایره بکشید، نگفتم زیر آن خط بکشید.

 

 

تبصره: بعضی از دوستان کنکوری هستند که در روش خطبر آنقدر کُند عمل میکنند که وقت زیادی را برای خواندن سؤال صرف میشود. باید حواستان باشد که وقتی میگویند 30 سؤال ریاضی در 43 دقیقه، منظور این است که برای هر یک، سؤال را بخوانید، گزینهها را نگاه کرده، محاسبه و جواب را درپاسخبرگ علامت بزنید. پس سعی کنید سرعت و حرکت دست یا قلم روی سؤال و گزینهها تا جایی که امکان دارد با سرعت خواندن چشم هماهنگ شود.
 
3- حفظ آرامش در برخورد با سؤالات بسیار ساده 

(آقا 
سؤالش عین آب خوردن بود نمیدونم چرا بیدقتی کردم ؟!)

 

 

بسیار اتفاق افتاده است که دانشآموزان ممتاز در سؤالات ساده بیدقتی میکنند و این خود به دلیل خوشحالی درونی از برخورد با سؤال ساده و کاهش غیر ارادی دقت در این سؤالهاست. خوب است بدانید که طراحان محترم از این قضیه باخبرند و دامهای آموزشی را در سؤالات ساده جاسازی میکنند. لذا وقتی با سؤال ساده مواجه میشوید، باید بیشتر هم دقت کرد. دفترچه را در دست بگیرید، گردن را به جلوتر خم کنید، محکمتر بشینید و… یعنی با یک تغییر فیزیکی در خود، سعی کنید تمرکز و دقتتان را افزایش دهید.
 
4- نظم در نوشتن و استفاده از مداد و پاسخبرگ در خانه 

 

 

( آقا جای محاسبه در امتحان خیلی کمه، نمیشه با خودمون چکنویس ببریم؟!)

یکی از علتهای بیدقتی در جلسهی آزمون درهم و برهم نوشتن محاسبات در دفترچهی سؤال است. یعنی خیلی بینظم و نامرتب، محاسبات را در دفترچه انجام میدهیم. جواب یک سؤال در جواب دیگر میرود و گاهی آنقدر شلوغ میشود که راه حل خود را گم میکنیم و ناچاریم دوباره آنرا بنویسیم. یادتان باشد در جلسهی کنکور نمیتوانید با خود چکنویس ببرید. 

 

پس در خانه چکنویسهای خود را باریک کنید تا عادت کنید که در جای محدود، محاسبات را انجام دهید. درضمن تا آنجا که امکان دارد از مداد برای نوشتن و محاسبه استفاده کرده تا در جلسه به نوشتن با مداد عادت کنید. برای کسانی که در امتحان اشتباه پرکردن گزینهها را دارند، توصیه میشود که حتماً موقع تستزنی در خانه از پاسخبرگ استفاده کنید و دقت در پر کردن آنرا تمرین کنید.

 

تبصره 1: هر گاه در جواب به اعداد 1تا 4 رسیدیم، کمی مکث کرده و بعد پاسخبرگ را پر کنیم. مثلاً بسیار دیده شده است که جواب مسأله عدد (1) است و این پاسخ در گزینهی دوم قرار دارد و شما گزینهی (1) را انتخاب میکنید. 

 

 

تبصره 2: هر 10 سؤال شمارهی سؤال و شمارهی پاسخ در پاسخبرگ را چک کنید تا از ردیف پرکردن گزینهها مطمئن شوید.
 
5- دفترچه بیدقتیها را تهیه کنید

 

 

 (آقا باز هم مثل همیشه بیدقتیهای تکراری؟!)

 

 

این کار بسیار مثمرثمر است. بعد از هر آزمون، لیستی از همهی بی دقتیها که در امتحان داشتید را تهیه کنید و آنچه را که بیدقتی کردهاید در دفتری برای خودتان شرح دهید. مثلاً بیدقتی در صورت سؤال داشتم و کلمه نمیباشد را باشد خواندم و یا بیدقتی در محاسبه داشتم و 4 در 6 را 10 حساب کردم! ببنید شب قبل از هر آزمون، مروری بر دفترچهی بیدقتیهای خود بکنید. مطمئن باشید ذهنتان بهصورت ناخودآگاه در امتحان بعدی از ارتکاب بیقتیهای قبلی حذر میکند.
 
6- تمرینات زماندار انجام دهید 

 

 

(آقا همیشه وقت کم میآورم؟!)

 

 

حتماً در مباحثی که به تسلط رسیدید، تمرینات زماندار انجام دهید. قرار نیست فعلاً سرعت عمل خیلی خوبی داشته باشید و برای هر درس به زمان کنکور برسید. اما باید تمرین کنید و سعی کنید با افزایش سرعت خواندن و محاسبه کردن و تست زدن، دقت خود را نیز بالا ببرید. بهترین منبع در این مورد دفتر کار آزمون است. که بسیار سودمند است و باید در هفتهی پایانی بهصورت زماندار به همراه پاسخبرگ کار شود.
 
7- صبحانه و استراحت کافی در شب قبل

(آقا تا صبح بیدار بودم و درس می
خواندم )

 

 

قبل از آزمون، 6 تا 8 ساعت خواب شب ضروری است. بسیاری از دانشآموزان برای اینکه به مباحث آزمون برسند، تا پاسی از شب بیدار میمانند. دقت کنید برای کنکور، شب امتحانی وجود ندارد که بتوانید همهی مباحث را مرور یا تمام کنید. اگر به 70 درصد آزمون رسیدهاید شب آزمون، قبل از ساعت 11 شب بخوابید. ممکن است تا صبح بیدار بمانید و30 درصد باقیمانده را تمام کنید. 

 

اما از این غافلید که با عدم استراحت کافی در شب، بیدقتی در امتحان افزایش مییابد. حوصله کم میشود و یاد آوری مغز کُند میشود و عملاً معلومات شما در امتحان شاید به 40 درصد کاهش یابد. پس بهتر است بخوابید و همان 70 دصد اولی را تثبیت کنید.

 

مقالات معتیر مشاوره تحصیلی و مشاوره کنکور تا روز کنکور بصورت تلفنی با استاد افشار و شرکت مجازی در کلاس مشاور کنکور برتر کشور

 

www.alirezael.ir

 

www.alirezael.ir

 

به اضافه خدا بودن یعنی فارغ از هرچه که غیر اوست

 

تا حالا برات پیش اومده که احساس کنی بعد از چند روز همه انگیزه های قشنگت برای ادامه مسیر تا رسیدن به موفقیت در کنکور فرو کش کرده و شدی یک مرده متحرک ؟

آیا فکر نمی کنی که انگیزه ها یا همان نیاز روحی ما هم مثل نیاز جسمی نیاز به تغذیه خاص خودش داره ؟

تا حالا تجربه داشتی که مثلا" بعضی روزها بخاطر عدم پاسخ به پرسش ساده کلاسی توسط دبیر یا نتیجه آزمون ضعیف و نفهمیدن درس سر کلاس کنکور و ................ حال و احوالت بدجور گرفته بشه و انقدر ترد و شکننده بشی که دیگه احساس کنی بدتر از این نمیشه و تو هیچی نیستی  ؟

چرا یک نتیجه برای دو تیپ مختلف ، معنای متفاوتی داره ... مثلا عده ای روزهای بارانی دوست دارند و عده ای هم از اون بیزار هستند و میگن خراب هست و کلا" کار و زندگی شون تعطیل می کنن ؟

چرا مشاهده نتیجه نه چندان خوب آزمون آزمایشی برای بعضی ها میشه کوله باری از ناراحتی و دق و دلی و دنبال چسباندن الفاظ توهین برتنگیز به خود ؛ مثل ختگ و بی استعداد و ....

ولی مشابه همان نتیجه آزمون برای بعضی ها میشه آئینگی شرایط فعلی و ضعف های موجود و تلاش برای هرچه بهتر کردن شون تا روز کنکور که انشالله دیگه مرتفع بشن و نخوان سرجلسه اصلی عرض اندام کنن و ما رو به چالش بکشن .

 

چرا دو نتیجه مشابه دو بازخورد متفاوت رو داره ؟ مشکل کار از کجاست ؟ چرا با شنیدن یک پیشنهاد طمع برانگیز عده ای برای بیمه قبولی و تضمینی در کنکور میلیون ها هزینه می کنن و آخرش هم هیچی و عده ای هم تا این پیشنهاد می شوند کلاه شون قاضی می کنن که کنکور راه دور زدن نداره و در صراط مستقیم شون باقی می مونن ؟

چرا وقتی مدرس در کلاس درس با بزرگ نمایی و اغراق یک راه حل ساده ( که در دو تا کتاب تست آموزشی سرچ کنی عینا" پیداش می کنی ) رو برای حل مساله پیشنهاد میده ، با جهالت تمام فکر می کنی که الان فقط تو این رو بلدی و بقیه قاطی باقالی ها هستند .

 

آیا پاسخ همه این پرسش ها ناشی از جهل و کم ظرفیتی نیست ؟ 

 

آیا میشه با ی قدری دو دو تا چهارتا درست و حسابی بد و خوب ازهم تمییز داد و در بی راه هایی که سالانه ده ها هزار نفر از کنکوری ها رو در دام صیادان و دلالان مسیر موفقیت شما قرار میده رو شناسایی کرد ؟

 

برنامه ریزی رایگان کنکور

 

آیا میشه با مسئولیت پذیری و اتکا به خود ، و برنامه شخصی درست به رویای خودت رنگ واقعیت بزنی ؟

 

آیا میشه طول و عرض همت و تلاش ، وسعت فکر و چهارچوب انتظارات از خودت انقدر گسترده کنی که دیگه کنکور در اون گم باشه ؟

الان که چند ماه از کنکور میگذره آیا تو هم بامن هم عقیده شدی کتاب و کلاس و آزمون و این همه بحث داغ منابع روی اون مانور میدن هیچ کدوم پیش شرط و لازمه رسیدن به موفقیت نیست ؟ 

 

 قبول داری خیلی از رتبه برترهایی که در مجله آزمون و برنامه های تلویزیونی بهت نشون میدن حرف های زیادی از شب زنده داری ها ، درس خواندن و نفهمیدن ها ، قید خیلی مسائل حاشیه زدن ها و خارق العاده روز به شب رساندن ها دارند ولی متاسفانه با چند سوال کلیشه ای و تبلغاتی که "" چی خریدم و چی شدم !  "" محدودشون می کنن ؟

 

قبول داری کسی که محتوا بشناسه شیمی و زیست رو از آبی قلمچی نمیخونه و میدونه بی علت نیست که فقط پرفروش ترین کتاب فیزیک کنکور بازار گاج میکروطبقه بندی هست و نه لزوما" همگی کتاب های میکرو ؟

(پس چرا اسیر تبلیغات نابجایی میشی که الان اندازه 4 تا کنکوری کتاب و منابع جمع کردی و نمیدونی چیکار کنی با این همه سردرگمی ؟ !!)

 

همان طوری که الان خیلی ها آرزو می کنن ای کاش الان نیمه مهر ماه بود و از اون موقع خوب شروع می کردم و وقتی واقعا" نیمه مهر بود در حسرت این بودن که کاش از بعد ماه رمضان در تابستان استارت زده بودم و الان چند ماهی گذشته و .... الان هم اگر چهارچنگولی بهش نچسبی و فکر کنی از الان نمیشه ...چندماه بعد حسرت اش رو میخوری .

 اعتقاد دارم که خدا به هرکس بارها فرصت پول دار شدن ، مطرح شدن ، بهترین بودن و ... میده ؛ این لطف اش شامل حال خیلی هامون میشه ، ولی ما در لحظه نمی دونیم که گوهر گرانبهایی داریم وقتی از کف رفت حسرتش روی دل مون سنگینی میکنه ...

پس واقعا افکارت نیاز به واکشی دارند و من هنوز بهت امیدوارم که بتونی به بهترین ها برسی عزیزجان .

 

امیدوارم که روزهای زندگی ات سرشار از تلاش های مثبت و منطق بر خط راست ، در جهت رسیدن به خدای یگانه و مهربان باشد .

 

دانلود کارگاه مشاوره کنکور این هفته

 


مشاوره تحصیلی تلفنی دکتر افشار

در حقیقت بهانه قرار دادن کلاس های مشاوره ای و مقالات آموزشی و پاسخ به پرسش های سایت ، این بود که به دلایل مختلف با برخی از بچه های شهرستان در کارگاه ها و همایش های مشاوره کنکور فقط یک یا چند بار در سال آشنا شدیم و از آنجایی که دوست نداشتم این زنجیره مثبت و فعال از بین بره تصمیم گرفتم که بطور جدی همگی آنها را به شرکت در کلاس ها و حضور مجازی در بحث های مشاوره ای دعوت کنم ؛ اما به حمدالله با استقبال که در اینترنت از این نوآوری شد ، قوت قلبی گرفتم تا برای چندسال این کار رو ادامه بدم و همیشه و هر لحظه نظرات و ابراز لطف شما دلگرمی فعالیت های هرچه بیشتر و بهتر به من میداد ؛ اما یک خواهش کوچیک و آن هم اینکه بی اغراق به دلیل استقبال زیاد کنکوری ها از مشاوره های حضوری و به خصوص تلفنی بنده وقت زیادی برای پاسخ به پیامک ها و ایمیل های خصوصی شما ندارم و ترجیح میدم سوالات غیرفنی و متداول خودتون با دانلود بانک سوال جواب و جواب های مشابه سایت برای دیگر کنکوری ها ببیند و در غیراینصورت سوالات خود را در نظرات زیر هرپست سایت مطرح کنید تا حداقل پاسخ های من جنبه همگانی پیدا کنه و شاید سوال مشترک خیلی های دیگه هم باشه . مانا و برقرار باشید

www.alirezael.ir

سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, :: 9:13 :: نويسنده : استاد علیرضا افشار

همایش علیرضا افشار ، مشاور و برنامه ریز تحصیلی و کنکور

ویژه کنکور 94 همایش انگیزشی ؛ برنامه ریزی و مشاوره تلفنی

کلیک کنید

چه جوری باید از الان شروع کرد؟
 در کنکورهای گذشته، آیا افرادی که از ترم دوم شروع کردند به موفقیت رسیدند؟
چگونه بعد از نتایج ضعیف، بلافاصله خودمان را جمع و جور کنیم؟
چه جوری با مشکلات بجنگیم، ولی آیینه دق خانواده نشیم؟
آیا فکر کردن به رشته ی دانشگاهی مورد نظر موثر است یا آسیب رسان؟
فاکتورهای غیر درسی موفقیت در کنکور چیست؟
چگونه می توان بر استرس و نگرانی های کنکور غلبه کنیم؟
چگونه در همه حال با کیفیت درس بخوانیم و چه روش های روحی می تواند به افزایش تمرکز و حافظه ما کمک کند؟
چگونه در سال کنکور لبخند بزنیم؟

حتما" خودت هم احساس کردی نقش پشتیبان های کم سواد قلمچی و گاج فقط در خرید هرچه بیشتری کتاب های انتشارات خودشون هست و مسلما" دیدی همه کتاب های یک انتشارات هم خوب نیست ؛  حتی گاهی وقت ها گاج و قلمچی با آموزشگاه های علمی آزاد بیرون قرار داد دو طرفه دارند که آنها برای آزمون این موسسات نفر بفرستند و فضا برای کار قلمچی و گاج بدهند و این موسسات هم در جهت رفع جاحت مالی آنها دانش آموزان نگون بخت را به سمت کلاس های آنها روانه کنند . این وسط خیلی از دانش آموزان ضرر دیده به سمت تراز های پایین و افسردگی کشیده می شوند و کم کم در حاشیه های بعدی از جمله خرید لوح های فشرده کم خاصیت بازار که کپی شده از دست دیگر موسسات چاپ سی دی کنکور و یا عین مطالب فلان کتاب تست و آموزشی بازار هست می شوند .

 و بازهم این جریان سرکیسه کردن در بازار کنکور همچنان ادامه دارد و سر ناتمامی پیدا کرده است ؛ چنانچه در شهرستان ها از روی حماقت استاد پروازی تهران بهترین استاد ایران معرفی می شود و گرفتن کلاس خصوصی با وی با هزینه های میلیونی کاری تضمینی و بازهم کنکور برگزار می شود و درصدهای عجیب غریب این دسته افراد . اما به راستی چه چیزی خط مشی و سیر صعودی یک کنکوری را از صفر تا صد تضمین می کند و در حقیقت عامل موفقیت چیست ؟

 

پاسخ به سوال در نهایت و پس از گذر چند ماه و یا متاسفانه تجربه تلخ یک سال سرکشیده شدن ،، فقط و فقط به شخص خودت بر می گردد و جایی که دیگر فرصتی برای جبران نیست و همه چیز به نفع تو تمام نمی شود .

اما در این راه استفاده از صحبت های مشاوری که سال ها بمسیت های موجود را شناخته و در راه های جذب و فریب دانش آموزان نگون بخت را به چشم دیده شاید خالی از لطف نباشد .

 

کارگاه ها و همایش های مشاوره ای استاد علیرضا افشار ، مشاور و برنامه ریز فرهنگی کشور در دبیرستان های نمونه و سمپاد برای هدایت تک شما ما عزیزان بر همین مبنا نشر داده شده تا انشاالله بتوانید با کمک خدا و همت خود و جهت گیری از مشاور خبره کنکور در این آشفته بازار راه را از بیراه تشخیص دهید . با امید به آنکه اگر کسی از آذرماه 93 هم برای کنکور از صفر شروع کند، بتواند موفق شود ؛ و مطمئن باشید که امکان پذیر ترین کار ممکن این است که روی پاهات خودت بایستی و تلاش رو شروع کنی .

 

سایت دکتر افشار ؛ مرجع تخصصی مشاوره کنکور www.alirezael.ir

 

همایش شروع برنامه ریزی کنکور 94 و تلاش برای رتبه برتر شدن

 

جبران از برنامه آزمون قلمچی (عقب ماندن از بودجه بندی آزمون ها)