سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار میلاد بهترین ها مبارک
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب
شنبه 10 دی 1390برچسب:, :: 22:30 :: نويسنده : استاد علیرضا افشار

بهترین صفات برای کنکوری ها

(( البته این صفات خوب آثار ما تاخر هم داره که انشاا...تاثیر اون رو در زندگیت میبینی))

همیشه نسبت به خودت احساس خوبی داشته باش و بدون که حالا که وارد این دوره (کنکور) شدی خودش کلی هست و این برات میخواد یه محک جدی و اساسی باشه با بتونی خودت رو و تمام توانایی های درونت رو نشون بدی و این از این جهت عالی و قابل ستودن هست ... فارغ از نتیجه و سیر کار و تلاش ... همین که برای اولین بار تو عمرت میخوای یه محک جدی بخوری و خودت رو در میدون جهاد علمی ببینی و تلاش کنی تا سر افراز از اون بیرون بیای خودش بزرگترین موهبت الهی هست به تو و وارد شدن تو به جرگه تلاش گران همه دنیا ... مطمئن باش که این شخصیت اگر در تو حالا از هر جا و هر موقع از سال که بخواد باشه ، شکل بگیره ... همون استیل معروف کیف چرمی به دست خیلی لذت بخش هست و امید دهنده ... پس خودت رو دوست داشته باش و اینکه اگه نقصی هم هست باید خودت بهش سر و سامون بدی و درستش کنی و حالا اصلا نباید به بدی ایام و روزگار و کلاس کنکور و مدرسه و آزمون و اتفاقات پیرامونی که خارج از قدرت اختیار تو هست فکر کنی .... جلو آیینه بایست با شهامت و قدرت و فقط خودت و خودت رو ببین و دوسش داشته باش و بهش احترام بذار و باهاش صحبت کن .

فهرستی از صفات مثبت خودت تهیه کن و راه های تقویت اونا رو هم بیاموز ... همه شما اتفاقا از اون روزنه ای بیشترین ضرر رو میبینید که فکر میکنید نقطه قوت تون هست . مثلا طرف n سال رفته کلاس زبان و فک میکنه خدای زبانه ... بعد میره تو آزمون میزنه 70 درصد ... خوب این خوب نیست برای اون شخص و باید حتما تو فکر قوی تر ساختنش بیفته و نباید ازش غافل بشه و همیشه به عنوان یه درس با خیال راحت شب عفو و مغرفت ( شب جمعه قبل از آزمون ) بره سراغش ... هر چقدر این برگ های برنه در دستت بیشتر و بیشتر باشه بهتره و مطمئن باش که اینجوری بیشتر خیالت راحت هست ... و حتی نه صفات منحصرا درسی و بلکه رفتاری .... مثلا اگه خوابت میزون هست و در حد 6 ساعت در شبانه روز و مث بعضی ها بستنی زمستونی نخوردی و به خواب زمستونی نرفتی ؛ این رفتار خوب رو باید بتونی حفظش کنی ... اگه به ساعت خاصی شرطی نشدی که دیگه از اون به بعد نمیشه درس خوند ... این رفتار رو باید حفظش کنی و لحظه ای به سمت تغییر  دست کاری عکسش پیش نری و خودت رو عادت ندی ... کنکوری که مثلا اهل چت روم نیست و فقط و فقط میاد اینجا و این مطالب رو میخونه و مث بچه مثبت ها برمیگرده به محیط دسکتاپ کامپیوترش نباید حتی یه وقت هایی هم به سرش بزنه که ببره اون طرفا ... چون شاید جذبش بشه و دیگه اونوقت گاومون میزاد دو قلو ....

حالا دقیقا بر عکس مطلب بالا ... فهرستی هم از افکار منفی خودت تهیه کن و سعی کن برای هر فکر منفی ... یه فکر مثبت معادل بیاری ...اینو بدون که حتی به منفی ها فکر کردنشون هم اگه حتی اون لحظه اثرش رو نذاره ولی کم کم اگه تکرار بشه ، اذیت مون میکنه ... پس به جای فکر کردن به اوضاع و تراز و درصد های قمر خانم ( دختر همسایه ) بیا و یکم به کارهای خودت فکر کن ... به نقاط مثبتت و به همین تلاش ساعت های گذشته ات و بدون که دلیلی برای موفق نشدن تو وجود نداره ... اصل موفق های کنکور رو هم در نظر داشته باش و یا بخون و یا با فکر خوندن زندگی کن ... نه اینکه تا خاله خاور که زنبیلش رو براش تا خونه میبری بهت بگه " ایشالا... دکتر. مهندس بشی " تازه به فکر کنکور بیفتی

سعی کن در گفتار و برخوردهای روزانه ات از جملات مثبت استفاده کنی ؛ یعنی اینکه در توصیف احوال زندگی از الفاظ مثبت استفاده کنی ... اگه قلی کچل بهت گفت" ای بابا ... این کنکور لعنتی کی تموم میشه ..." باهاش همراهی نمیکنی هیچ بلکه سعی میکنی که اون رو هم به راه و صراط مستقیم راهنمایی کنی ... اگه آبجی سکینه ( از دوستان جون جونی ) که یکی از فیلم های ماهواره رو رد نمیده و اصلا تا الان نفهمیده حتی منابع اصلی کنکور چیه بهت گفت که فلانی ... فکرش رو بکن ... سال دیگه دانشگاه و راحتی و دانشجو شدن و ... باهاش همراهی نمیکنی و بهش میگی که نوع رشته و دانشگته خیلی فرق داره وگرنه الان چندین هزار صندلی خالیه ... حالا از اونا بدتر خدا بده شانس که این دوست منفی بافت امروز تو لیست روزانه ی تماس تلفنی هاش تو باشی ... حالا جدا از اینکه پشت خطی های این گوشی چند بار مردن و زنده شدن و گوشی هم سوخت ... شروع میکنه از سختی سوالات ندیده کنکور 91 گفتن ... میدونی چیه ... فامیل ما ... دوست بابام ... و آخرش با استدلال تو ذهن شما که تازه فرق تانژانت و کنانژانت رو فهمیده میکنه که بابا ... این رشته ها و دانشگاه ها همه الکی هست ... کار و پول کجا بود ... هیچی ... بازار همه کساد و کنکور شانسی شده و استاد کنکور آبادی یه سی دی هایی داره و مهندسی معکوس و تکنیک دو ماه برو شریف و فال ببین و پزشکی بگیر و قرص x و ... ( یه نکته مهم و اونم اینکه با این جماعت ها همراه نشید ... که انگیزه ها کم میشه )

شروع کار روزانه و هفتگی و اون شروع دوباره رو که همه اساتید کنکوری ماشاا... هزار بار دارن و میگن امروز،، رو قوی داشته باش ...بهترین کار طلب یاری از خداوند متعال هست ... با نگاه کردن به اسما الله و یه منظره و تابلو نقاشی و یا یه جمله زیبا و احساس زیبایی های طبیعت و انوار زندگی بخش خورشید و شلوغ شدن کم کم شهر برای ساختن یه روز و یه شروع و یه تلاش دوباره هست ... تو اون شروع لطفا و خواهشا دست دست نکن ... نذار ساعات اولیه روزت خراب بشه ... با وسواس ها و حساسیت ها و سستی ها و بهانه تراشی ها ... یه ضرب المثل تحریف شده میگه " روزی که نکوست .... از آغازش پیداست " این شروع اگه خوب و دقیق و با انگیزه باشه باعث میشه شاید تا آخر روز و حتی هفته و حتی بودجه بندی چند هفته ای این بار آزمون و کلاست و ... شارژ باشی و خوب پیش بری و نشه مث دفعه قبلی که صبح 1 ساعت زدی جاده خاکی و با خودت کلنجار رفتی و ....

این بند خیلی مهم هست و مکمل بند قبلی .. اگر هم اتفاقی خواسته و نخواسته افتادو تو شروع خوبی نداشتی ، این رو به منزله پایان راه و خراب شدن یه روز و هفته و آزمون نبین و بدون که قدر و ارزش همه این لحظه ها اندازه هم هستند و به خودت برای جبران اون فرصت بده و بگو قضاوت در مورد اینکه امروز چون نصفش رفته و نخوندم و دیگه نمیشه رو میذارم برای آخر شب ... و الان تو فکرم اینه که بخوام فقط بخونم ؛ نه مث اغلب کنکوری ها که میشن مثال پشیمونی اون کوهنوردی که همه داستانش رو خوندین که بین زمین و هوا معلق موند و از خدا کمک خواست و خدا بهش گفت به من اعتماد کن و طناب دوروت پاره کن و نکرد و .... "الفاتح الصلوات"(( آقا اجازه بده یه نکته کنکوری هم از بچه ها بخوام با توجه به نکته مضاف و مضاف الیه عربی "ال" برای صلوات درست به کار رفته یا نه ؟ پاسخ رو پیدا کنید به 10 نفر از برندگان به قید قرعه 10 صندلی تک نفره دانشگاه تهران هدیه میدیم ؛ اورجینال و نه چینی با مارک ...Tehran Univer ))

به مشکلات همیشه به عنوان محکی برای خودت نگاه کن ... حقیقتا هر چی سنگه ، مال پای لنگ نیست و در نخست هر چی سنگه مال کسیه که اصلا پا داشته باشه ... پس عزیز کنکوری من اینو بدون که مشکلات این دوره برای تو هست ... تو هم اون پای لنگ نیستی که بخوای بنالی مدام ... اینو بدون که دیگه بزرگ باسد بشی و بزرگوارانه برای مشکلات زندگی تصمیم بگیری . دیگه خداحافظی کن با زندگی با اون آب نبات چوبی که اگه تو خیابون از دستت میفتاد زمین ، می خواستی برش داری و بخوری ... مامانت میگفت آخه ... کثیفه .. جوجو داره بندازش بیرون و بهش دست نزن و تو هم ناراحت میشدی ... دیگه بزرگ شدی و با توجه به سن و سال و قد و هیکل و البته غرور و اداهایی که داری باید بتونی به اندازه مشکلات در حد مجاز خودشون فکر کنی و نه کل زندگیت رو به پاش بذاری و موهات بریزه و اون وقت شوهر هم گیرت نمیاد ... پس به لحظات زیبا و دوست داشتنیت فکر کن ... درست اون لحظاتی در زندگیت که برای بدست آوردن خواسته هات متوسل به هر چیزی میشدی و الان هم مشکلات رو به همون سادگی کنار بزن و براشون فکری کن و اینو بدون که آهن هم اگه مث آلمینیوم از زیر سختی و مشکلات  حرارت و ضربات مکرر و سنگین شونه خالی میکرد و اون رو دوست نداشت الان پایه و ستون برج به اون عظمت نمیشد . " البته نه از مدل های بساز و بندازش"

میرسیم به یکی دیگه از مشکلات و اونم اونکه ... حالا که با این حرفها قانع شدم پیش برم و درس بخونم ؛ ولی خوب آخه ... نمیدونما ... ولی یه جوری ام ... باباجون موهای من ریخت ! دیگه بگو چه جوری هستی ؟ " آخه اگه نشه چی ، دیوونه میشم ؟ " خوب میدونستم که آخرش میخوای اینو بپرسی ... پس به حرفم گوش کن : موفقیت میخوای ؟ پس به سمتش حرکت کن . باید روش متمرکز بشی و بهش انرژی بدی . شکست و  و موفقیت مقیاسی برای اندازه گیری داشته ها و نداشته ها نیست . همه چیز چه بخوای و چه نخوای در وجود خود توست ( نیازی هم به دستمال قدرت وداداش کایکو و هوش ایکیو سان نیست ) برای تغییر و تحول در شرایط باید اراده کنی، آرزوهات رو در ذهنت به تصویر بکش و با ایمان و اشتیاق به سوی آنها گام بردار . به قدرت بی کران خدا ایمان داشته باش و با خودت تکرار کن که لیاقت بهترین ها رو داری و به لطف خدا و وعده بر حق خالق به اونا خواهی رسید . از تردید ها و دودلی ها دوری کن و به ندای منفی درون تو که نشات گرفته از این چند وقت کم فروغ تو بوده جواب رد بده و تلقین های مخرب رو به فراموشی بسپار ، امید است که تو هم هدایت بشی و باعث بشی با بذر امیدت ، این موهای ریخته شده من هم با شروع و تولد تو دوباره سبز بشه. برای همه آرزوی موفقیت می کنم ... بهترین ها مال تو ... اگر هنوز هم شوق رسیدن در آنها در تو زنده است .

میلاد بهترین ها مبارک

با سلام خدمت همه دوستان عزیز ، کنکوری ها ، دانش آموزان ، فارغ التحصیلان ، خانم ها و آقایون . امیدوارم که حال همگی شما خوب باشه و روزهای خوب و خوشی رو پیش رو داشته باشید . امروز قصد دارم که در مورد خواب صحبت کنم . خواب .... درست خواب ... همون واژه ای که بعضی ها حتی تا اسمش رو هم می شنوند یه خمیازه از ته دل میکشن و عده ای هم ازش می نالند .



ادامه مطلب ...