سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار دوره و مرور ماندگار مطالب برای کنکور
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

کارگاه های رایگان مشاوره ای دکتر افشار ویژه کنکوری ها و دبیرستان

موضوع : تست زتی و دوره دروس مختلف و مقدمات بحث خلاصه نویسی، حاشیه نویسی دروس اختصاصی و عمومی

و اهمیت آن در آزمون های دوره ای، امتحانات پایان سال دبیرستان و دوران جمع بندی کنکور

 کاملا متفاوت و ابتکاری با روش دکتر افشار (مشاور و برنامه ریز برترین دبیرستان های برتر تهران)

 

www.alirezael.ir

 

دانلود مقدمات دوره و تست زنی


دانلود جلسه تکمیلی تست زنی و مرور و شروع بحث خلاصه نویسی

سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:, :: 9:10 :: نويسنده : استاد علیرضا افشار

تو برای کنکور تنها نیستی ؛ بلکه هزاران نفر دیگه هستند که آرزوی ناب تو رو در سر دارند  از تو پر تلاش تر هستند ؛ همه انرژی و وقتت متمرکز کن بروی هدفت و به کمتر از اون هم قانع نباش

کم کم می بینی که همه چیز درست میشه

 

“اگه سراسری قبول نشی من پولتو نمیدما”
“همین سال اول باید قبول شی بره”
و بسیاری از این نمونه ها…
این جمله هارو زیاد میشنویم از اطرافیانمون مخصوصا پدر و مادرهای عزیزمون. تو این مقاله سعی دارم راجع به انتظارات و توقعات (یا بعضی اوقات تهدید ها) اطرافیان نزدیکمون صحبت کنم. از اونجایی که طبیعتا اطرافیان برای ما مهم هستند حرف هاشون میتونه روی ما تاثیر بذاره (چه مثبت چه منفی) یادگیری مهارت “تاثیرنپذیرفتن” میتونه خیلی جاها به ما کمک کنه. اطرافیان میتوانند حس اعتماد به نفس ما را به اوج برسانند یا اینکه کلا ما رو از درس خوندن و زندگی کردن ناامید کنند ….

اولین چیزی که میخوام راجع به اش بحث کنم اینه که اصلا مهم نیست این که آیا این افراد حق داند این حرف ها رو بزنند یا خیر. افراد با یه سری طرز تفکرها بزرگ میشوند که جنگیدن با آنها در سال کنکور به ضرر ما تموم میشه. پس بهترین چیز اینه که ما یاد بگیریم چگونه با این حرف ها کنار بیایم و اجازه ندهیم که روی روند تحصیلی ما تاثیر منفی بگذارند. این نکنه رو اضافه کنم که توقعاتی که اطرافیان دارند به جز پدرومادر رو کلا از ذهنمون حذف کنیم چون تنها کسانی هستند که واقعا حق بر گردن ما دارند و به خاطر تلاش هاشون (حتی کم) برای ما، حق این رو دارند که برای نتیجه ی تلاش هاشون تصمیم بگیرند. در مورد سایر اطرافیان در مقاله بعد صحبت میکنم. در این مقاله تنها در مورد والدین صحبت میکنیم.

ما باید به این موضوع واقف باشیم که انسانیم و اینکه انسان، هم قدرت انتخاب داره هم حق انتخاب. حتی خدایی که مارو آفرید هم تو خیلی از موضوع های زندگی دست مارو باز گذاشته و پدرومادر هم باید همین روند رو طی کنند. اجبار برای تحصیل فرزندان نتیجه ای ندارد جز استرس برای آنها و حتی اگر به اجبار به خواسه ی پدر و مادر تن دهند خیلی زود از بی علاقگی به رشته و دانشگاه (یا هر موضوع دیگری) رنج میبرند پس بازنده بچه ها خواهند بود.

حالا وقتی این جمله هارو میشنویم باید چه کار کنیم ؟ ساده هست : خیلی آرام به حرف ها گوش میکنیم و میگیم “باشه سر موقعش بهش فکر میکنم!” و بعدا در خلوت اون حرف هارو بررسی میکنیم که آیا واقعا منطقی هستند یا نه. اصلا مطابق شخصیت من هستند یا نه. سپس دلایل منطقی رد یا تایید حرف هایشان را برای آنها تشریح میکنیم.

در مورد تهدیدها و مقایسه های پدر و مادر چه کنیم !؟ “ببین فلانی چقد میخونه” ، “با این وضع درس خوندنت هیچی نمیشی!!!!” ، “اگه آزاد قبول شی نه من نه تو”

کاملا درکتون میکنم! آدم بعد از شنیدن این حرف ها فوق العاده ناراحت میشه یا شاید حتی قلبش بشکنه یا اینکه هدف درس خوندنشو بذاره خوشحالی پدر و مادر که اصلا خوب نیست. خوشحالی پدرومادر یه بخشی از اهداف ما هستند و ما در واقع داریم برای خوشبختی خودمون درس میخونیم. بیاین خودمون رو چند لحظه بذاریم جای پدرومادرمون. میبینیم که اونها برای دلسوزی و انگیزه دادن این حرف هارو میزنند و واقعا همچین احساسی نسبت به ما ندارند. فقط روش کلامشون اشتباه هست. ما اگر آزاد قبول شیم هم اونها پولش رو میدن. اگر کنکور قبول نشیم هم باز فرزند پدرومادرمون هستیم و همونقدر مارو دوست دارند که در گذشته داشتند. پس ما ناراحت نمیشویم و به راه خود ادامه میدهیم و از درون میدونیم که داریم تلاشمون رو در حد خودمون انجام میدیم و بیشتر از این دیگه نمیشه، پس ما وظیفمون رو داریم انجام میدیم و دیگه هیچی مهم نیست حتی اینکه بقیه فکر کنند ما هیچ کاری نمیکنیم. (ولی تو رویا هم فرو نروید و همیشه خودتون، خودتون رو ارزیابی کنید)

و در مورد انتظارات خیلی بزرگتر پدرومادر مثل اینکه ما کلا یه رشته خاص بخونیم یا حتما باید تا دکتری درس بخونیم و… در یک مقاله جدا صحبت میکنم چون هم بحث مفصلی هست و هم احساس میکنم تعداد این افراد خیلی زیاد نیست.

در آخر اینکه ما هیچ کس نیستیم جز خودمون. ما برآورنده ی آرزوهای بقیه نیستیم. ما دستگاه خوشحال کننده اطرافیان هم نیستیم. ما خودمون هستیم و خودمون. با یه سری ویژگی های خاص که احتمالا بقیه ازش آگاه نیستند. پس اگه تصمیمی میگیریم مسئولیت کاملش رو میپذیریم، از بقیه توقع کمک نخواهیم داشت و تمام سود و زیان تصمیماتمون رو هم قبول میکنیم.

همه میدانیم که این توقعات میتوانند روی درس خواندن ما تاثیر بگذارند. ما را با انگیزه تر کنند یا اینکه به دلیل استرس، بازده دوران تحصیلی آزمون سراسری ما کاهش پیدا کند. در این مقاله میخوام راجع به توقعات اطرافیان صحبت کنم. یعنی فامیل های درجه ۲ به بعد و آشنایان (در و همسایه!). دلیل تفکیک این دو مقاله این بود که پدرومادر به گردن ما حق دارند پس برخورد ما با توقعات ایشان نسبت به بقیه باید فرق کند. حالا میخوایم راجع به توقعات بقیه صحبت کنیم.

خیلی از ما تو مدارس خوبی درس میخونیم، نمره های بالا داریم و به طور خلاصه همه فکر میکنند ما درسخونیم و تو کنکور باید نتیجه خوبی بگیریم. این “باید” رو همون اطرافیان تعیین میکنند. خیلی ها هم وضعیت خوبی ندارند و همون اطرافیان فکر میکنند این ها حتی قبول هم نمیشن چه برسه دانشگاه دولتی و رشته های پر طرفدار. من میخوام تو این مقاله این تصورات رو پاک کنم. چه اونهایی که توقعات بالایی ازشون هست استرس نگیرند چه اونهایی که همه و خودشون فکر میکنند موفق نمیشن، ناامیدیشون رو بندازن دور.

تو بعضی مهمونی ها یک دفعه یکی وسط جمع میگه : “خب فلانی ایشالا برق شریف دیگه” ، “پزشکی دانشگاه تهران قبول شدی ما رو فراموش نکنیا” ، ” خانوم وکیل بعدا تو کارای حقوقیمون کمکون کنیا ” . این افراد حتی نمیدونن یه روز ده ساعت درس خوندن یعنی چی! ولی شما فقط با یه لبخند جواب بدید و بگید “ایشالا هر چی حقه همون بشه”

در مواقعی هم که تنها هستین و این افکار به سراغ شما میاد که حالا جواب فلانی و چی بدم و … چند لحظه درس رو بذارین کنار و به این جملات که میگم فکر کنید. ما نسبت به بقیه یه سری آدم متفاوت هستم با ویژگی های متفاوت و سرنوشت متفاوت پس دلیلی نداره در قبال انتظارات بقیه مسئول باشیم. اطرافیان یک پیش زمینه در مورد ما دارند و طبق اون قضاوت میکنند! حق خاصی هم به گردن ما ندارن که ما برآورده کردن آرزوهاشون رو تو برنامه کاریمون قرار بدیم. ولی از طرفی هم بهتره که برخورد خوبی داشته باشیم. در دوران آزمون سراسری تمام تلاشمون رو بکنیم و بعد از آزمون با اطرافیان بحث کنیم در مورد این موضوعات. توقعاتشون رو به عنوان یک پیشنهاد بشنویم و نظرات خودمون رو باهاشون در میون بذاریم.

این رو هم فراموش نکنیم که اگر تلاش بکنیم و به نتیجه برسیم همه خوشحالند، اگر تلاش بکنیم و به نتیجه نرسیم کسی از ما نا امید نمیشه فقط دلش میسوزه. ولی اگر تلاش نکنیم و به نتیجه نرسیم همه ناراحتند و در آخر اگر تلاش نکنیم ولی به نتیجه برسیم همه میگن وای بر سر فلانی اگه یه خورده بیشتر خونده بود خیلی بهتر میشد!

این رو گفتم تا به این نتیجه برسم که فارغ از انتظارات بقیه اون چیزی که واسشون مهمه تلاش ما هست و اگه تلاش بکنیم چه موفق بشویم و چه نشویم کسی ناراضی نیست و با العکس.

خیلی با آرامش درستون رو بخونید و بدونید که تنها چیزی که امسال به شما دادند زمان هست و از اون به نحو احسن استفاده کنید. این افکار رو موکول کنید به بعد از آزمونتون و تمام تمرکزتون فقط روی امورات درسیتون باشه.

بالاخره هر جوری هم بخوای حساب کنی دیگران حرف خودشون میزنن و جو میدن که مثلا پسر یا دختر فلانی چی شده و کجا رفت و .... ولی موفقیت تنها یک تایید درونی از طرف خودت هست

 پس هوشیار باش

برنامه ریزی یکی برای همه ، همه برای یکی خیلی مسخره هست و این روزها از شبکه های مختلف سیما تبلیغ میشه ؛ برای موفقیت هر کس برنامه شخصی خودش نیاز داره و این چیزی نیست که بشه به همه کنکوری ها یک برنامه مشترک داد و از همه توقع بهترین ها داشت

 

مراقب باش و همه تلاشت کن تا اتفاقات خوبی برات بیفته

 

www.alirezael.ir

 

رفع ابهام و سوالات و حل مشکلات شما در زمینه انگیزشی و فنون مطالعاتی و یادگیری و تهیه منابع (بدون تبلیغات)

برای دعوت از علیرضا افشار به عنوان کولاک ترین مشاور برنامه ریز در مدارس با این شماره تماس بگیرین 09358960503

نه رموز و نه اسرار و نه تبلیغات سی دی و منابع حرفه ای و نه هیچی دیگه برات اثر گذار نیست

فقط خودت باش و خودت بهترینه خودت باش ؛ این رمز موفقیت بهترین هاست و تو هم می تونی یکی از اونها باشی

تو عاشق نیستی ،

بی بی عاشقه!

مردی ادعا داشت که داره همه ی تلاشش رو برای ارزوهاش و مادرش

انجام میده و هرچی داره میذاره تا ارزوشو بسازه اما....

 مادر همون پسر که همه ی زندگیشو برای فرزندش گذاشت و

حتی جانش رو به خاطر ارزوی بچه اش از دست میده...

این جمله رو بچه ی معلولی که شاهد این داستان بوده خطاب به اون مرد

میگه:

تو عاشق نیستی...

بی بی عاشقه ...

چیکار میکنی

نکنه داری فیلم بازی میکنی

کیو داری گول میزنی

خودتو

وجدانتو

این همه ی همه ی تلاش تو ائه ؟

این هرچی بود که داشتی؟!

ای وای خدایا 

نذار یادمون بره برای دنیا مون ....

برای ارزوهای مادرمون 

پدرمون

ارزومون........

نذار گم بشیم

توی روزمرگی

توی کارای عادی

توی گناه

نباید فراموش کنی

نباید

اگه واقعا عاشق هدفتی

اینه ته تلاشت؟؟؟؟؟؟؟

تا رسیدی به یه در بسته گفتی نمیشه و ولش کردی

گفتی غیر ممکنه

یا در شکستی

یا از رو دیوار رفتی

یا هر طور که شده یه راهی ساختی؟؟

یا نشستی و خیره شدی به در و گفتی من نمیتونم چون ... و چون ....

مگه نگفتیم غیر ممکن غیر ممکنه

اگه این جمله رو با تک تک سلول هات باور نکنی

نمیتونی به ارزوت برسی

به خدا نمیشه

نمیشه تا باورت نشه

باور کن خودتو

دنیاتو

ارزوهاتو...

همین.

 

 

لحظاتی با انرژی مثبت با طعم ناب خدا و دکتر افشار (مشاور برتر کنکور)

دانلود قسمت اول

 

 

دانلود قسمت دوم

قسمت دوم همایش انگیزشی استاد علیرضا افشار راهم حتما" دانلود کنید

علیرضا افشار مشاور تراز اول تهران و برنامه ریزی که فقط برحسب داشته های خودت و نه مجبور کردنت به خرید منابع و کتاب و کلاس و ... برات کاری می کنه

 از همه مشاورها برات بیشتر وقت میذاره و خیلی با سخاوت همه کلاس ها و همایش های خودش برای استفاده بهت تقدیم میکنه

 فقط کافیه اگه میخوای در کنکور موفق بشی و از جهت برنامه ریزی دقیق و مشاور مشکلی نداشته باشی بری به سایت اش

www.alirezael.ir

 

چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:, :: 12:14 :: نويسنده : استاد علیرضا افشار

اگر از نیمه آبان بخونیم برای کنکور می شه رتبه زیر 100 آورد ؟

اگر از آبان برای کنکور شروع کنم می تونم رتبه خوبی بیارم ؟

 

دانلود جلسه خصوصی مشاوره در دفتر استاد افشار

http://alirezael.ir/post/341/


دانلود کارگاه چگونه تراز خودمان را بالا ببریم ؟

http://alirezael.ir/post/342/



دانلود بانک سوالات متداول کنکوری ها

http://alirezael.ir/post/344/

 

 

 

مشاوره و برنامه ریزی تلفنی کنکور با علیرضا افشار

 

تک جلسه ( 30 دقیقه ای،سوال و جواب و ارائه راهکار)

 

مشاوره ماهانه (برنامه ریزی،آموزش کامل + پشتیبانی روزانه )

 

به ایشون پیامک بدین : 09358960503

 

 

 

تبلیغات عملی ما بی طرف بودن نسبت به موسسات مختلف و در عین حال نقد همگی آنها و برای اعضای سایت ارائه کامل پکیج بهترین همایش ها و کارگاه های موفقیت در کنکور، بصورت رایگان و در عین سخاوت است

 

 

 

 www.alirezael.ir

 

برای مشاهده کلیات مقالات روانشناسی انگیزشی کنکور دکتر علیرضا افشار، مشاور رتبه های برتر و مدارس تیزهوشان تهران کلیک کنید

در ایام سوگواری دهه اول محرم امیدوارم که من و همه کنکوری ها رو از دعاهای خیرتون در هیات های کوچیک محلی و خانگی محروم نکنید ؛

به قول فیس بوکی ها

بزن لایک قشنگه رو به افتخار دختری که با

حفظ بیشتر متانت و حجابش در این روزها داره احترام میذاره و انشالله تمرین کنه بعد از این روزها هم کار خوبش ادامه بده

 

بزن اون لایک قشنگه رو به افتخار پسری که نیت کرده از این به بعد نماز اول وقتش بخصوص صبح ها بخونه و بعدش با نیت خدایی بشینه پای درس و کتاب و انشالله هم که ادامه داره بشه و خدا به کارش برکت بده

 

بزن اون لایک قشنگه رو به افتخار جوونی که در خلوت خودش در تاریکی شب ، دلش میشکنه و چند قطره ای اشک میریزه و از خدا میخواد کمکش کنه تا همه چی از نو بسازه و انشالله که خدا این مهلت بهش میده که خودش نشون بده

 

 و هزار تا لایک دیگه که به همگی مون اثبات می کنه ما چه شایستگی ها و لیاقت هایی که در وجودمون نداریم و فقط خیلی بروزش نمیدم

 

از هزاران سال پیش کجاها که ایرانی و ایرانی ها نبودن ... مردمانی اصیل و سردمداران فرهنگ و تمدن در چند دوره تاریخی بزرگ

مرکز نشر و گسترش سبک زندگی و آیین مردم داری و ...

نمیخوام این ها رو بگم که غصه بخوری ...شاید از اسب افتاده باشیم، اما از اصل نه

فقط چند تا جرقه ...کافیه تا چندتایی مون شعله ور کنه و کمال همنشینی ما و بقیه در دیگران هم تاثیرش بذاره

تا دقیقا مثل منقل که ذغال های سرخ اش رو در کنار خاموش ها قرار میدن تا کم کم آنها رو هم روشن کنن ، میشه ی جامعه رو روشن کرد ....

استارت این حرکت خودت هستی ، و هرکس مسئول جامعه کوچیک پیرامون خودش هست ؛ فقط کافیه که عمل به شعار سر لوحه کارت باشه :

 

That is None of My Business , I have Just Do my Best

 

این یعنی هرکسی مسئولیتی داره و امید دارم که خدا توفیق بده بتونیم برای رسالتی که آفریده شدی، سرباز خوبی باشیم . دوست دارم بگم نه کر هستم و نه کور ولی نمیخوام سیاه نمایی کنم ، اجنبی پرستی کنم ، بدها و بی وفایی ها و هرزگی ها و لقمه های حرام و دین های سنگین برگردن های اکثرمون ببینم .

میخوام بهترین خودم باشم ... میخوام با خودم حال کنم .... نمیخوام دیگه دیر بشه

نمیخوام دیگه فکرم پر بشه از هله هوله و آشغال های یک بار مصرف

 تو خیالم دیگه جز لطافت بارون و لبخند هم نوع و عشق بخدا رو راه نمیدم

 جفت دستام میذارم تو هم ... کسی دیگه احساس نمی کنم ... جز خودم و خودم و نشون میدن کی هستم و اون جوون منحصر به فرد نشون میده

امروز جبهه جهاد پشت خاکریز میز و نیمکت هاست ....

میخوام حس کنی که کنکور ورود به وادی آدم بزرگ هاست ... ورودی که میخوای شخصیت جدید تو رو شکل بده ... رویارویی تو در مقابل مشکلات تست کنه و ازت ی مرد بسازه

 

هم نوع دوست داشته باش ... با غرور روی زمین خدا راه نرو و خودت جزئی از کل ببین که باید به کمال برسه ...

بخاطر خورشیدی که وقتی جلوش پلک هات می بندی با حس عجیبی به پلک هات گرمی میده و تا اون ابری که برات فضای ی کوچه خلوت مثل فیلم های وهم آلود و مرموز میکنه و تو رو سر ذوق میاره ...

 

خیلی دوست دارم ، تک تک تون دوست دارم .... شما + بچه هام باید ایران مون سربلند کنید

 

پس دیگه غر نزن ؛ باشه عزیزم ؟

 

اولین جلسه خصوصی مشاوره با یکی از شاگردانم در دفتر که برای همین سه شنبه هست رو هم براتون گذاشتم که گوش بدین ؛ حجمش زیاده ولی ارزشش داره ؛ چون سوال مشابه خیلی از کنکوری هاست

 

مشکلات مراجع: آرمان گرایی ، اهمال کاری و تنبلی در شروع ، خستگی و کم انگیزگی، وسواس در انجام بهترین کار، عقب افتادگی از برنامه آزمون + چند سوال شخصی

 

 

 

 

دانلود کنید

 

گاهی باید بهای رویایمان را بپردازیم؛ گاهی وقت ها با قدری کم کاری
پس خودت ببخش و دوست داشته باش که هرجا برسی از این منه درونت هست

آموزشگاه رانندگی رو میگم ، این دوازدهمین باره که دارم امتحان میدم ، فک کنم این بار که برم اونجا خانم منشی منو راه نده ، شایدم بگه که شما اصلا نمیخواد امتحان بدی ، قبولی!! بیا فقط اینجا رو امضا کن!! از کجا معلوم؟!! واقعا که از من راننده در نمیاد...

- ببینم تو خجالت نمیکشی؟؟!!

- با منی؟ منو میگی؟!

- بله با خود شما هستم !!

- خیلی ممنون که شما هم لطف داری نسبت به بنده!!

- ناراحت نشو ، ولی احساس میکنم انگار فرقی به حالت نداره که قبول بشی یا نه!!

- نه کی میگه؟؟!

- من میگم !! اصلا یه سوالی ،اگر همین الان پدرت یه ماشین مدل بالا بهت میداد و شرطش این بود که باید گواهی نامه داشته باشی بازم اینجوری امتحان میدادی؟؟!!

- معلومه که نه !! اگه این پیشنهاد رو میداد تو امتحان اول قبول میشدم!

-میخوام بهت یه مضوعی رو بگم فقط قول بده که به کسی نگی ، چون هر کسی از این موضوع خبر نداره!! قول میدی؟؟!

- معلومه که قول میدم ! حالا چی هست که هر کسی ازین موضوع خبر نداره؟؟

- الان بهت میگم ، ببین.. چرا تا به حال به این موضوع فکر نکردی که خودت یه ماشین خوب بگیری؟ فقط به این موضوع فکر کن که تو ی ماشین مدل بالا نشستی ، توی فکرت قشنگ این حالت رو احساس کن طوری که انگار قضیه راستکیه ، بهت قول میدم یه روز این ماشین رو سوار میشی!! البته من این رو نمیگم قوانین طبیعت این رو میگن!! فقط مدت زمانش به خودت بستگی داره، یعنی هر چقدر خودت رو توی این تصور بیشتر باور داشته باشی زودتر اتفاق میفته! قوانین طبیعت میگن که هر چیزی که انرژی داشته باشه به دنبال هم نوع خودش میگرده و اون رو جذب میکنه ، فقط مواظب باش به چیزای بد فکر نکنی که بدبخت میشی!! در واقع تو با فکر  کردنت امواج انرژی داری رو پخش میکنی ، این امواج میرن تا همنوع خودشون رو پیدا کنن، تا به حال شده بری جایی که همش احساس کنی قبلا یه بار اونجا رفتی؟؟

- آره ، چه جالب ، خوب...؟!

- این معنیش اینه که تو قبلا  اونجا رو تو ذهنت مجسم کردی  و الان یادت نمیاد!!

- خیلی جالبه ولی یعنی میخوای بگی فقط بشینی تو خونه و به چیزیایی که میخوای فکر کنی بعدش همونا اتفاق میفته؟؟!

- نه دیگه به این شدت !! با این شناختی که از تو پیدا کردم نه!! تو با تصور کردن یک تصویر ، اون رو به طرف خودت میکشونی ولی خودت هم باید با اون همراستا باشی!

- یعنی چی؟

- یعنی اینکه واسش تلاش کنی ، نظرت چیه؟

خیلی عالیه !! باورم نمیشه !!راستش رو بخوای هدف امسال من رتبه ی 1 کنکوره!!!! میخوام دکتر بشم ! میشم به نظرت؟؟

- آره چرا که نه؟ این رو هم بدون که برای طبیعت هیچ فرقی نمیکنه چی ازش میخوای!! پس سعی کن چیزای بزرگ ازش بخوای و یادت باشه که باید چیزی رو که میخوای و بهش فکر میکنی ، کاملا باور داشته باشی تا اتفاق بیفته ، پس سعی کن با تمام وجودت باورش داشته باشی... فقط کافیه با بند بند وجودت و با تمام سلول های بدنت هدف رو بخوای

اون زمان هست که می تونی بهترین خودت باشی و جواب بگیری

اون زمان هست که هروقت به هدف قشنگت که موفقیت در کنکور هست فکر می کنی تمام سلول های بدنت به شور و وجد میاد و احساس می کنی که اون میشه و تو هستی و همه چیز خوبه

فقط خودت باش و بهترین ها انجام بده که لایق بهترین های خدا هستی انشالله

افشار_مشاور تحصیلی رتبه های برتر کنکور

لازم نیست بهترین باشی و همه چیز محیا باشه تا شروع کنی ، شروع کن تا بهترین شوی

 

بنظرت آیا در بازی های آسیای اینچئون ماه گذشته کسی استرس بازی فینال والیبال تیم ملی ایران مقابل ژاپن رو داشت ؟

جواب این نظرسنجی در بین بیش از 20000 نفر،بالای 85 درصد بطور قاطع کلمه " خیر " بود . باور کردنش سخت هست که همین نظر سنجی در دوره قبلی بازی ها، یعنی در 4 سال گذشته در گوانجو چین هم از طرف تحقیقات کمیته برگزاری مسابقات کشورمون انجام شد و در اون دوره حدودا پاسخ این نظرسنجی برعکس بود . حتما یادتون هست که کشورهایی مثل ژاپن،کره جنوبی و چین تا همین سال های نه چندان دور سردمداران والیبال آسیا بودن و حضورشون در مسابقات جهانی و قهرمانی های متعدد آنها در آسیا باعث شده بود تا پیش فرض احتمال شکست هر تیمی از آسیا مقابل قدرت های شرق آسیا، دور از انتظار نباشه . ولی خوشبختانه با وجود افتخارات تیم ملی والیبال ما در مسابقات لیگ جهانی و مسابقات جهانی لهستان ، همه پیش فرض ها به نفع ما از پیش رقم خورد و اقتدار و صلابت سرو قامتان تیم ملی ما این اجازه به هیچ کشوری نداد که بتونه جلوشون عرض اندام کنه .

 

 

 

اینجاست که ارزش این جمله مشخص میشه : چرا دست خود را به دستی دهم ، زمانی که زانو محیا تر است

 

سلام و خدا قوت خدمت همه داوطلبان کنکور 94 و سوم دبیرستانی ها که کنکوری95 هستن . امیدوارم که واپسین ساعت های بارانی مهر ماه پر قدرت رو سپری کنید و حالتون خوب باشه . هم کنکوری های هایی که 94 اولین سال شرکت اونا در کنکور هست و هم اونایی که با سابقه هستن . سابقه های تجربه کنکور سال های دور تر از هشتاد و چند تا .....

خوب بعضی ها نمیدونم که چی فکر می کنند ... این روزها مشاوران کنکور نقش رمال و کف بین و فال گیر و .... رو بازی می کنند . خیلی ها این روزها میان و میگن که آقای افشار تو رو خدا به من بگین اگه از الان خوب بخونم میتونم فلان رشته و دانشگاه قبول بشم ؟ ..... یعنی موفق میشم ؟ به نظر شما میشه ؟ آخه شنیدم که .... من مشاور هم یه نگاهی به گوی بلورین خودم میندازم و میگم : بله فرزندم میشه . خوب اصلا بیام بگم نمیشه ... چطوره ؟ از این به بعد هر کسی از من سوال کرد میشه ، بهش میگم نه دیگه . به نظرتون چی میشه ؟ دوستی میل زده بود و میگفت که وقتی به سوالات بچه ها تو وب نگاه میکنم گریه ام میگره ... فکر میکنم که خیلی از اونا عقب هستم و من نمی تونم . این هفته رفتم آموزشگاهی برای ادامه سلسله همایش های موفقیت در کنکور ... مدیر اونجا بهم گفت : جناب افشار  اگه ممکنه همون مباحث و مطالب 2 هفته پیش رو یه جورایی دیگه ای بگین و تکرار کنید ؟ گفتم : چرا ؟ گفت : آخه بچه هامون خیلی اون روز انرژی گرفتن ، همه تا خونه دویدن تا برسن و درس بخونند ... اتفاقا تا چند روز هم عالی بودنا ولی الان بازهم دوباره افت کردن ... اگه میشه شما فقط انرژی بدین . این روزها حالا بعد از کلی حرف و صحبت و استدلال و منطق که بابا میشه دو رقمی هم شد ، دانش آموز ما نشسته و داره درس میخونه ... دو دقیقه هنوز نگذشته میره تو فکر .... یعنی میشه ؟ دو پاراگراف میخونه به حسش فکر میکنه ...فکر نکنم که بشه ... من باید اینا رو تیر و مرداد می خوندم ... بعد از کلی فکر و زور و فشار .... لطف میکنه و کتابش رو کاملا جمع نمیکنه و نمیبنده و مقاومت میکنه .... ولی تو ذهنش مرور میکنه که من با این وضع تست زدن ... رتبه دو رقمی که هیچ .... سه رقمی هم امید ندارم / .... تو همین بین یکدفعه به ذهنش میرسه که اصلا برنامه اش خوب نیست ... پس بیاد عوضش کنه / این خوبه حالا حداقل برنامه رو عوض میکنه و شاید بشینه و دوباره بخونه ولی بدتر از همه اون موقعی هست که یه سوم شخص مفردی پیدا بشه و از راه برسه و موج منفی بده ... دیگه دلهره و اضطرابش به حدی میرسه که خوب میگه منکه نمیتونم ... پس کلا درس رو میذارم کنار . چی به سر اون هدف قشنگ روزهای اول اومد ...

بذارید اینجوری بگم ... زندگی میتونه مثل یه فیلم باشه ... یه فیلم هم میتونه ابعاد مختلفی داشته باشه . فکر کنید که شما مهمانی دعوت بودین و به دلیلی در اون شرکت نداشتین . فردی میاد و به شما بخشی از فیلم های اون مراسم رو نشون میده ... میزهای به هم ریخته ... غذای دست خورده .... صداهای نا هنجار .... قسمتی از پرده سالن که از جاش دراومده ... چند نفری که دارن با هم تند حرف میزنند . نظر شما در موردش چی هست ؟ حتما از اینکه در اون مراسم نبودین احساس بدی ندارین . ولی حالا بازهم همون مراسم و اینبار فیلم از صحنه های خوب ... سالنی بزرگ . با نور پردازی زیبا . دعوت و حضور شخصیت های معروف و محبوب . چند نفر آدم حسابی با لباس های شیک . جو دوستانه و شاد دور یک میز . گچ بری خیره کننده سقف و دیوارها . انواع عذاهای ایرانی و فرنگی . تقدیم جوایزی به حضار و .... اونوقت نظر شما چی هست ؟ مسلما اون موقع دوست داشتین که در اون مجلس حضور داشتین . در حقیقت هر دو از صحنه ها و منظره های بد و خوب و زشت و زیبای اون ضیافت بود . بار اول با فیلم برداری از بخش های بد و ضعیف و نکته بینی . بار دوم از صحنه های خوب و زیبا و شرایط اصلی جشن . حال و هوای امروز تو همین هست ... این خودت هستی که باید انتخاب کنی کدوم ها رو ببینی // برجسته کردن مهارت ها و موفقیت های هر چند کوچک خودت و استفاده از اونا به عنوان سکوی پرتاب و پرش و اوج گرفتن .... این رمز موفقیت هست . نمیدونم متوجه حرفهام میشی ... رسوندن و حس و انرژی + از لا به لای متن شاید سخت باشه ولی تو خلوت خودت حرفام رو بخون و بعدش از درون یه جیغ بزن .... خوب توجه کن ... دور و ورت رو خوب ببین ... تو انقدر بزرگ هستی که نباید به حرف کسی از درون پایه های استوار اهداف متزلزل بشه و بهم بریزی .... این رو بدون که باید به سمت خوبی ها و نقاط مثبت بری تا انرژی های منفی روی روحت تاثیری نداشته باشه .... دختر خوبم ... پسر عزیزم .... بله میشه ..... بهت قول میدم که میشه ... با انگیزه درس خوندن تو رو هفته ها از یه حالت عادی که اغلب بقیه دارن جلوتر میندازه ..... ببین که کدوم سیگنال ها و علائم هستن که به تو انرژی میدن ...... بذار بهت بگم .... برو زود کتاب دین و زندگی سال چهارمت رو باز کن .... درس 4 ..... وسط های درس ... با خط آبی چه نوشته بخون .... بخون منم بشنوم .... ای فزرندان آدم ......

بدون که وظیفه ات چی هست .... بدون که نباید بذاری این قوا و انرژی جوانی تو هدر بره .... به تقویم نگاه نکن .... به ساعت توجه نکن .... اینا همه میخوان تو رو فریب بدن .... تو خودت هستی ... برات مهم نیست که الان کی هست و چه روزی و چه ساعتی و کجایی و ..... اعتماد به نفست مثل گلوله برفی باشه که از بالای کوه هر چه قدر بیشتر حرکت میکنه بیشتر و بهتر و بزرگ تر میشه ..... میخوای گلوله برفت رو برات بسازم تا خودت قلش بدی .... دستت رو بیار جلو .... گرمای وجودت رو میخوام ....اول باید یخ های وجودی خودت رو ذوب کنم ... یخ هایی که منتظر حرف و حدیث اطراف و اطرافیان هست .... نمیتونی ... نمیشه .....تحقیرت میکنند .... بهت استرس میدن ..... گوشت رو بگیر ....اونا رو کنار بزن .... یخ های خودت رو آب کن ... بذار قلبت و روحت و جسمت با هم ترکیب بشه و از تو یه آدم دیگه بسازه ..... آدمی که دوسش داری ... آدمی که من مطمئن هستم میتونه به همه چیزهایی که میخواد برسه ...اون آدم میخواد تو نیم میلیون نفر جز اون زیر 1000 ها باشه . میدونی یعنی چی ؟ یعنی یک ، پونصدم ... این کار وظیفه تو نیست ... این خاص بودن رو همه ندارن ...و همه هم اینجوری نمیشن ... اینا همون قلیل هایی هستن که خدا در قرآن میگه که اینا بنده های شایسته من هستن .... اینا هستن که می فهمند و اوج می گیرند و نه تنها اینا به سمت اهداف میرن .... بلکه اهداف نیز به سمت این آدم ها میاد و کل سیستم جهان خلقت دست به دست هم میده تا بتونه این آدم ها و به اون چیزهایی که میخوان و واقعا به خیر و صلاحشون هست برسونه . خودت رو از این جمع قلیل دور نبین ... تو هم میتونی با هر سطح هلمی که تا الان هستی یک روز کامل سعی کنی و اینجوری باشی .... هر کسی که هستی ... پشت کنکوری 1000 ساله .... از این بیشتر بگم .  چی کار .... ؟ اول اینکه فکر کن و جای هر احساس تضعیف کننده روحیه یه جایگزین عالی بساز . کمکت می کنم .  افسردگی میشه شادی . اضطراب میشه تحریک و پویایی . ترس میشه امید . احساس حقارت میشه اعتماد به نفس . سرگردانی میشه انگیزه . احساس پوچی میشه آرامش . استرس میشه امنیت . خدا میشه آغوش همیشه باز و ..... حالا میبینی ... بهتر نشد ... اگه این احساس ها بااون یکی ها جایگزین بشن اونوقت چی میشه ؟ مطمئنم که همه تضادهای درونی تو درست میشه . حالا کار اصلی برای رسیدن به این احساس ها .... بذار یه حاشیه کوچولو دیگه برم و بعد کارو میگم . خرید که رفتی انشاا.... دقت کردی اکثر وقت ها از همون مغازه اولی که جنسی رو دیدی و خوشت اومده برگشتی و خریدی ... این یه دلیل علمی داره .... ذهنت اون موقع خالی از هر گونه احساس نسبت به چیز قبلی بوده . الان هم اگر بتونی با تاثیر گذاری روی خودت نوع تفکر و احساست رو عوض کنی ... این ایده آل همیشه تو ذهنت هست و کمتر عنصر خارجی مخرب میتونه رو اعتماد واتکا به نفس و انگیزه تو اثر منفی بذاره ... پس خوب گوش کن .... الان شاید کارت در حد یه رتبه 2 رقمی . 3 رقمی . 4 رقمی . 5 رقمی شماره پلاک ماشین و ..... باشی ، هیچ فرقی نمیکنه ... تو ذهن خودت ترسیم کن که اون کسی که میخوای بشی ... اون جایگاهی که راضیت میکنه چه جور جایی هست . تنها یک روز ... بعد از بیدار شدن از خواب صبح خاص باش ...تنها و تنها به درس خوندن فکر کن ... به اینکه قراره امروز رکورد بزنی . به اینکه امروز تا پای جون بخونی .... وقت ناهارت بیشتر از 20 دقیقه نشه ...تو تاکسی و راه مدرسه و زنگ تفریح دنبال اون موقعیت هایی باشی که بتونی استفاده کنی و بخونی ... اگه به هر دلیلی راهت افتاد بری بیرون ... بدون جزوه کوچولوهایی در حد اندازه تیک 8 نری بیرون ... تلفن زنگ زد بسپار بگن که خونه نیستی .... گوشیت بهش پیامک اومد جواب خلاصه بده ... از فیلم معراجی ها تلویزیون اون روز دل بکن .... بیخود به فضای خونه نرو تا با مامان و بابا و خواهر و برادر تبادل اطلاعات فامیل و دوس و آشنا رو بکنی .... اگه رفتی حمام سعی کن پیرزنی نباشه و زود برگردی ...از همه مهمتر صبحت رو هر جور که شده زود تر از گذشته شروع کن .... بذار خودت وقتی به ساعت نگاه کردی امروز بجای اینکه بازم بگی دیر شد ... ایندفعه بگی خدا رو شکر که ساعت 6 بیدار شدم .... قبلا زود پا میشدم 8 بود ..... الان 2 ساعت جلو افتادم .... در طول روز حواست به پیرامون خودت نباشه ...فقط خودت و خودت ....کاری نداشته باش که آزمون 25 مهر93 گزینه یا قلمچی چی شده ترازت .... به خدا مهم نیست ... مهم اینه که این قله ای که الان در جلوی پاهای پر توان تو بنام کنکور وجود داره رو ، تو تقسیم بکنیش به 240 تا مرحله ... مرحله هایی که وظیفه تو رسیدن به دونه دونه و تک به تک اوناست ....در هر مرحله هم کمپینگ داره ... کمپینگ اون بعد از آخرین مرحله صعود هست و اون یک ساعت خوندن بعد از 11 شب هست که بقیه یا به امید فردای خیالی خوابیدن و یا بریدن و دیگه نمیخونند ولی تو با عشق داری ادامه میدی... کسی که میخواد خاص باشه .... اون یک ساعت به نظرم انرژی 10 ساعت مطالعه عادی رو میگیره ... چون فقط خودش هست .... واقعا حس میکنه که هدفش ... انگیزش با بقیه تفاوت داره .... این چه جور آدمی هست .... شاید خود تو هستی .... شک نکن . بذار یه روز با اعتماد و اطمینان 100 درصد بری تو تخت خواب و آروم بخوابی .... تو کنکور نداری .... تو همه زندگیت کنکور هست و از اون داری لذت میبری ... تو یکی از پدیده های نادر جهان خلقت خداوند بزرگ هستی که میخوای تو این نه ماه کاری بکنی که تا به حال تو 12 سال تحصیل سالهای گذشت ات شبیه اون رو فقط شبهای امتحان انجام دادی .... کاری نداشته باش .... ساعت چنده 12 شب ..... باشه ... خوابت میاد .... برو 6 ساعت بخون و یعد سرحال بلند شو .... خوابت نمیاد .... ساعت 12 هست که هست .... یه چراغ کوچولو ... گوشه اتاق کافیه تا لذت یک شب بیاد موندنی رو تجربه کنی و فردا که از خونه رفته بیرون و وقتی که خورشید گرمای خودش رو به سمت تو تابوند و بدنت مور مور شد حس کنی که این دست نوازش و آفرین گفتن خدا به تو هست ... تو اون موقع یه سر و گردن از همه بالاتری .... همه می فهمند که من چی میگم . همین که تو بعد از چند سال فاصله گرفتن از کنکور دوباره داری اراده میکنی ... همین که با کمترین امکانات میخوای بری به سمت اهدافت ... همین که دوست داری به آرزوی بچگی هات برسی .... همین که با وجود اتفاق بدی که برات سال گذشته افتاد نرفتی دانشگاه ایکس و الان اراده کردی برای امسال.... همین که دوست داری جواب دعاهای سر نماز مادر و تلاش های پدرت رو بدی ...تلاش برای اینا همه موفقیت هست ... اینا همه معرکه هست ... تو سوای نتیجه موفق هستی ..... پس کاری به هیج کس و هیچ چیز نداشته باش ... وقتی هنوز ته دلت دارم احساس میکنم که چراغ امیدت داره با این حرفها پر نور تر میشه به خودت افتخار میکنم .... همه چیز رو تغییر بده ... به همه ثابت کن ...یه اتفاقات بدی افتاده ....8/5 ماه وقت داری .... نمیخوام براش اسم بذارم که جبران کن ... چون تو چیزی هنوز عقب نیستی ....نوعی مرغابی هست که بعد از هر چند دقیقه پرواز باید کمی استراحت کنه و نفسی تازه کنه و بعد به پرواز ادامه بده ولی همین موجود غیر ارادی و ناخودآگاه در فطرتش هست که در فصل مهاجرت به صورت ممتد و مکرر و بدون وقفه از بالای اقیانوس ها چندین روز بدون استراحت پرواز کنه .... باور کن .... تو اشرف مخلوقاتی و این حرکات منحصر به فرد همیشه دست خودت هست ... به شرطی که دید خودت رو به همه چیز عوض کنی .... کتاب هایی که میری ... کلاس و معلم ها و آزمونی که میدی همه و همه برات کافی هستن ... شک نکن .... تا وقتی که تلاشت به اندازه امکاناتت نیست اون رو درست کن .... یه دستمال مرطوب بردار ... برو خاک پست پنجره اتاقت رو بگیر ... شاید هم کمی بالای کمد ... یا گوشه های میز ... جای بعضی هاشون رو تغییر بده ...اتاق اگه دربست برای خودت هست و برادر و خواهر کوچولو رو به به خاطر این یکسال تبعید کردی جای دیگه یکم بیشتر تغییرش بده ... خوکار قدیمی خودت رو کنار بذار ... مکان مطالعه دومی اگه داری برو اونجا یا میز تحریرت رو اونجا ببر (حتما برای مطالعه از میز استفاده کن . میز نداری ... بالش بذار زیر کتابت ... جعبه میوه بذار ... کنکور به قوز در آوردن نمی ارزه ) بعد کمی فکر کن ... به این تغییرات .. پیش خودت بگو که قراره اینجا از این تاریخ آدم  دیگه ای باشی ... بجای یادداشت قول های آینده ات برای فردا در تیکه کاغذی ، گوشه کتاب و دفتری دور از چشم دیگران ، اولین عملت رو و اولین درسی که با شخصیت جدیدت خوندی رو اونجا بنویس و بگو شد ... نه اینکه میخواد بشه . برنامه ای که یک روز اجرا کردی و ازش حسابی کیف کردی و لذت بردی رو برای خودت ثابتش کن و در همون لحظات به خودت بازخورد مثبت بده که این کار تو هست و مطمئن باش اگر این شخصیت خارق العاده چند روزی ادامه دار بشه دیگه بت تنبلی برات میشکنه و تو میشی مثل تیم پر افتخار والیبالی که در مصاف هر تیم و در هر رقابتی از قبل، پیش فرض پیروزی داره و با تمرین زیاد استرس و نگرانی باخت از خودش دور کرده .  امیدوارم که همه در سایه لطف و مهربانی خدا ، دست به کارهایی بزنید که بعد از سالها به این روزهای خود افتخار کنید  و در آخر

 

نگرانش نباش، چون از الان متولد بشی میشه(100%) در کنکورم نتیجه گرفت، در هرصورت باید بهای رویایمان را بپردازیم؛ گاهی وقت ها با قدری کم کاری
پس خودت ببخش و دوست داشته باش که هرجا برسی از این منه درونت هست

 

 

جهت اخذ وقت مشاوره تک جلسه(سوال جواب) ، ماهانه (برنامه ریزی،نظارت،آموزش) به دو صورت تلفنی(شهرستان ها) یا حضوری(تهران،کرج) با علیرضا افشار به شماره پیامک بدین: 09358960503

 

 

شرایط مشاوره ماهانه محدود و فوق العاده از آبان (ماه تغییر)